Wednesday, November 30, 2011

KongsiKann..!!

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan.
Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.
Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah.
Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.
Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga.
Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
Kaum lelaki sering mempersoalkan kelemahan wanita kerana sering mengalirkan airmata. Tetapi, segagah-gagah dan perwiranya lelaki, sedarlah bahawa suatu hari nanti mereka juga akan mengalirkan airmata syahdu kerana satu perkara kecil iaitu kerana CINTA.
Alangkah misterinya cinta seorang wanita yg dianggap lemah sehingga boleh mengalirkan airmata seorang wira! Aneh, tetapi itulah hakikatnya.
Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan.
Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
Hati-hati dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta palsu.
Minat bukan bermaksud cinta, bangga bukan bererti cinta, kagum juga bukan bermaksud cinta, dan suka juga tidak serasi dengan cinta, malah sayang pun bukan cinta. Tetapi, cinta itu adalah cinta
Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata itu menyapa air mata yg satu lagi,
” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”.
Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.” 
Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.
Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka
Jangan sesekali mengkhianati perasaan hati kamu kerana akibatnya, hanya kamu yang akan sengsara; bukan orang lain.
Salah satu cabaran paling sukar dalam hidup ialah mencari orang yang tahu segala kelemahan dan kekurangan diri kamu, tetapi dia masih sangup menyayangi dan mencintai kamu dengan sepenuh hatinya.
Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta kerana hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia.
Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan bersama hikmah yg tersembunyi.
Pernahkah kau terfikir kebesaranNya itu?

Monday, October 17, 2011

lagu - bintang 14 HARI...

14 hari ku mencari dirimu
untuk menanyakan dimanakah dirimu
14 hari ku datangi rumahmu
agar engkau tahu tertatihku menunggumu


aku kangen sama kamu
apa kamu udah ga sayang aku


maafkanlah aku lari dari kenyataan
bukan karena aku tak punyai rasa sayang
maafkanlah aku mencoba tuk berlari
karena satu hati engkau pasti kan mengerti

* kamu pacar terbaikku
walau hanya sekejab di hatiku

reff:


mengapa hanya sekejab saja
ku merasakan indahnya dengan dirimu
mengapa hanya untaian kata
ku rasa tiada sempurna cerita cinta kita


repeat reff [2x]

surat wasiat dari PENJAGA MAKAM NABI MUHAMMAD SAW....

bace sampai abez....pastu

fowardkn plz.....

ni adalah benar... sila baca

sehingga habis... dan tlg

sebarkan kepada seberapa byk

org Islam yg boleh...

Assalamualaikum

Warahmatullahi Wabarakatuh

ini adalah surat wasiat dari

penjaga makam

Nabi Muhammad SAW iaitu

Sheikh Ahmad Maeine (Saudi Arabia).

pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di

makam Rasulullah SAW. selepas membaca lalu

hamba tertidur, dalam tidur  hamba bermimpi

didatangi Rasulullah SAW lalu  bersabda kepada

hamba, dalam 60 000 yang meninggal dunia di zaman ini tiada seorang

pun yang matinya dalam keadaan  beriman.



a)isteri tidak mendengar kata  suami.

(b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.

(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan.



Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu

menyedarkan kepada orangmembuat kebajikan, kerana hari 



penghabisan(Qiamat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit,

sesudah itu matahari akan turun di atas kepala.

PESANAN HAMBA INI(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita

Muhammad SAW.

(b) bertaubatlah - dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka.

(c) Bersembahyanglah

(d) berzakat - jangan ditinggalkan.

(e) Menunaikan Fardhu haji - bila berkemampuan.

(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa.

UNTUK MAKLUMAN

1. seorang saudagar dari bombay telah menerima surat ini dan beliau

   telah mencatak sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada

   orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah dengan mendapat keuntungan

   yang besar dalam perniagaannya.

2. seorang hamba Allah telah menerima surat ini tetapi tidakmenganggap 



   wasiat ini palsu, maka selang beberapa hari kemudian anaknya meninggal dunia.

3. Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas Ketua Menteri Sabah menerima

   wasiat ini kemudian mengarahkan setiausahanya mencetak sebanyak 20 



  salinan dan menghantarnya kepada orang lain, maka selang beberapa hari 


 kemudian dia telah mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di

 malaysia timur.

4. tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar perak secara tidak langsung

   dipecat dari jawatannya kerana apabila beliau menerima wasiat ini beliau 



  terlupa mencetak 20 salinan untuk disebarkan kepada orang lain, beberapa

  hari kemudian beliau telah dilantik menteri Kabinet Perdana Menteri.

5. Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat wasiat ini dan tidak percaya akan

   kebenarannya juga menganggap palsu lalu membuangnya ke dalam tong

  sampah.  seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan hukuman pancung 



sampai mati.

6. di Terengganu, seorang pekerja bengkel kenderaan telah menerima

   wasiat ini dari pengirim yang tidak dikenali yang datangnya

  dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20 salinan seperti yang dituntut.

 mengendahkannya danAlhamdulillah dia dianugerahkan oleh Allah

 seorang gadis berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh Islam.

 baginya anugerah ini paling agung dan tidak ada tandingannya.

7. Di Terengganu juga, seorang hamba Allah telah menerima surat ini dari

  orang yang tidak dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya

 dengan mengatakan ianya bohong belaka dan sengaja mengada-adakan untuk

 menakutkan orang yang membacanya. Beberapa hari kemudian dia telah 



mendapat penyakit ganjil dan penderitaanya amat menyedihkan.

setelah tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital,penyakitnya sukar juga 



diubati oleh doktor. akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan 


mengedarkannya kepada orang lain. seminggu kemudian barulah beliau 


beransur sembuh sehingga sekarang banyak lagi contoh-contoh orang yang 


menerima wasiat tetapi tidak mempercayainya dan tidak mengedarkannya atau 


menyampaikan kepada orang lain. dimana mereka mendapat 


malapetaka.setelah kejadian menggembirakan dan menyakinkan ini anda 


jangan lupa menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa 96 jam dari masa 


anda menerimanya.

InsyaAllah anda memperolehi sesuatu dari YANG MAHA KUASA

dengan penuh keyakinan pasti ia akan menerangi hidup anda

dengan nikmat kebahagiaan hidup. ISNYAALLAH.



PERHATIAN

setelah membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan

disampaikan kepda orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya telah dilakukan 



anda akan dianugerahkan sesuatu nikmat atau hajat anda akan dikabulkan

oleh ALLah.  kata sheikh ahmad lagi. jika apa yang hamba katakan ini tidak 



benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat

perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW naaauzubillah. oleh itu hendaklah

ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain. insyaAllah

dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan

ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau dibiarkan

TLG SEBAR KAN KPD UMAT ISLAM.... SEBARKAN 20

WASIAT NI KPD UMAT ISLAM

Sunday, October 16, 2011

cerite laWaK..!!


Nenek Tua


Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya. Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut, nenek itu berkata “Nanti dulu”. Beberapa minit kemudian mereka berkata ingin melihat bayi itu lagi. Tetapi nenek itu tetap berkata “Nanti dulu”. Akhirnya mereka bertanya : “Bila kami boleh melihat bayi engkau..?” “Bila dia menangis”. “Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?” “Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi..
Laughing Laughing kelakarnye..... Laughing Laughing

70 Ayat Jiwang Wanita Yang Boleh Membuatkan Lelaki ‘Cair’

70 Ayat Jiwang Wanita Yang Boleh Membuatkan Lelaki ‘Cair’


Ayat ini semua dalam bahasa inggeris jadi kalau teman lelaki/ suami anda tak tahu bahasa inggeris pastinya semua ini tak akan membuatkan suami anda cair dengan kata-kata ini.



Sejauh mana keberkesanannya saya tidak dapat pasti dan bukan semua ayat yang disenaraikan adalah sesuai untuk setiap individu dan situasi.
Apa-apa pon layan ajela…


1. All I care about is being with you forever.
2. All the gold and diamond in the world are not enough to buy the love I have for you.
3. God created you for just for me.
4. I am addicted to your love.
5. I am crazy about you.
6. I cannot live without you.
7. I cannot stop thinking about you.
8. I did not mean to hurt your feelings.
9. I do not want to wake up from this wonderful dream with you.
10. I feel safe when I am with you.
11. I get lost in ecstasy when you make love to me.
12. I have finally discovered true love – you.
13. I love talking to you.
14. I love the way you make love to me.
15. I miss your hugs and kisses when we are apart.
16. I thank God for the day he brought you into my life.
17. I want to spend forever with you.
18. I will give anything to be with you.
19. I will give you my heart, my body, and my soul.
20. I will go with you to the ends of the world as long as you keep loving me.
21. I will rather be broke than trade your love for a million dollars.
22. I will travel a thousand miles to be with you.
23. I wish God had brought you to me sooner.
24. If anything happens to you, I will go crazy.
25. If I could I would make love to you a thousand times.
26. If I had to live life over again, I would live it with you.
27. If loving you is a sin, then let me be guilty.
28. If our love is blind, then I never want it to see the light of day.
29. Life without you will be like going to sleep and never having sweet dreams.
30. Loving you feels like heaven.
31. Loving you has made life even sweeter.
32. Loving you has made my life so full of joy and happiness.
33. My heart cries when we are apart.
34. You are my love, my heart, and my life.
35. No man has loved me the way you love me.
36. Nothing will ever stop me from loving you.
37. Ooh sweetie, you are so good to me.
38. Your warm hugs and your tender kisses are more precious than gold.
39. Talking to you is like sipping the most delicious wine – I want it to last forever.
40. The times we spend together are like precious gems that money cannot buy.
41. Time stops when you hold me in your arms.
42. When I am with you, my troubles seem to melt away.
43. When I look at you I see a man that I find irresistible.
44. Words are not enough to express how much I love you.
45. You are my prince.
46. You are my soul mate.
47. You are the most important person in my life.
48. You are the music that makes my heart sing.
49. You are the only man I ever want in my life.
50. You are the other half that makes me feel whole.
51. You are the perfect man for me.
52. You are the sweetest man I know.
53. You bring nothing but love, peace, joy, and happiness to my soul.
54. You bring so much joy and happiness to my life.
55. You love me gently.
56. You make me feel like a woman.
57. You make me feel so good I want to kiss you from your head to your toe.
58. You make me want you more each day.
59. You treat me like a princess and I love you with all my heart.
60. Your are the kindest man I know.
61. Your caring words touch the deepest part of me.
62. Your hugs and kisses melt my heart like chocolate ice cream on a warm summer day.
63. Your kisses are like warm chocolate on a cold winter night.
64. Your kisses are so good I feel tingles all over.
65. Your love is like a solid rock that will never break.
66. Your love is so good I can’t get away even if I wanted to.
67. Your love warms my heart like the glow of a candle light in a midsummer night’s dream.
68. Your loving whispers in a moon-lit night are like soothing wine, they put me in the mood.
69. Your smile is so comforting it makes my tears go away.
70. Your gentle touch sends chills up and down my spine.
..

- di sebuah restoran MAHAL.. -

seorang gadis bertudung makan seorang diri...
tiba-tiba datang sekumpulan remaja duduk di meja sebelah..
... seorang gadis dari kumpulan itu berkata :

"gadis kampung mana pulak datang restoran mahal cmne pastu makan guna tangan pulak tu...ne mesti tak reti nak pakai sudu dan garfu kan.."

seorang anak muda pulak menyampuk:

"ish...muka cantik..tapi makan sampai licin pinggan..malu doh kalau aku jadi bf dia..kalau awek aku makan x sampai separuh pinggan..diet katakan..nak jaga badan...."

seorang lagi berkata :

"eww..tengok tu...sampai menjilat jari dowh..geli aku...pengotor rupanya awek ne..."..

kemudian datang seorang lelaki yang xdikenali ke arah kumpulan remaja tu...
lelaki tu berkata:

"gadis bertudung itu makan guna tangan kerana ikut sunnah rasulullah..bukan kerana dia gadis kampung...gadis bertudung itu makan sampai licin kerana dia tak ikut nafsu untuk membazir .bukan kerana dia xtau malu...dan gadis bertudung itu makan sampai menjilat jari kerana ikut sunnah rasulullah..bukan kerana dia pengotor"

hehe.. jiWang hAbiS..!!!

ak slalu menghadiahkn kau lagu
di corong2 radio
meluahkn rase cinta yg terpendam
menanggung rindu yg terbeban

ak selalu berbisik kpd angin
spya smpaikan salam syg
apakah dikau tidak perasan
beratnye ku bawa segunung perasaan

ak selalu berbicara dgn bulan
menyatakan betapa ak menyintaimu
betapa ak ak ingin memiliki hatimu
dan memberikan kau kebahagiaan

namun setiap kalinya kita bersua
kau masih dgn cerita cinta
cinta antara kau dia
yg katamu kau terlalu bahagia

apakah kau xpernah mengerti
cara dan layanan yg tlah ku pamerkan
bukan sekadar kwn yg slalu berteman
kerna hatiku tlh terpaut dgnmu syg

jika begitu takdirnya
biarlah ku terus menyintaimu dr jauh
biarkan ak berbisik kpda angin
dan biarlah ak berbicara shja dgn bulan

saHabAt..!!

Kau dtg membwa tangisan
Katamu kau dikecewakan
Oleh dia insan yg kau syg
Dia permainkan perasaan
Dan curang
Lalu ku pinjamkan bahu utk kau sndarkan
Kau tersedu luahkan perasaan
Ak hnya mampu mberi sokongan
Agar kau xmerasa kesepian

Engkau dtg lg
Kali ini wajahmu muram
Kau kering dr segi kewangan
Katamu ingin mbeli brg idaman
Ak merasa kasihan
Ak mghulur sekeping dua
Kau tseyum tnda gembira
Ak kau peluk semahunya
Katamu akulah kwn selamanya

Hari ini
Ak terlalu sedih
Masalah dtg bertimpa
Terasa mahu menangis di bahumu
Ku dial nombormu mnta kau dtg
Tp kau mendengus
Katamu kau sdg bersama si dia
Sdg mengukir bahagia
Ak terkilan
Itulah dirimu setiap kalinya
Tika ak susah, tika ak hampir jatuh
Kau tiada di sisi
Kau tak pernah peduli

tanda besar hari kiamat..!!!

Kemunculan Imam Mahdi
- Kemunculan Dajjal
- Keturunan Hazrat Isa (AS)
- Kemunculan Yajooj dan Majooj
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
... ... - Pintu pengampunan akan ditutup
- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah dan akan menandai muslim yang sebenar-benarnya
- Kabut selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati sebab mereka tidak perlu mengalami tanda kiamat lainnya
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerosakan
- Pemusnahan Kaabah
- Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya. Binatang dan orang kafir yang tersisa akan mati. Semua gunung dan bangunan akan runtuh
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah dan bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka dan matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi

Nabi Muhammad S.A.W. telah bersabda :
"Barang siapa yang mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"